FANDOM

Összefoglaló Edit

Miközben Melano Gaster, Orlag, Sato, Magnus és a Sólyom felkészültek Keresztút ostromára a Fellegvárban, a földön a Határezred és a Danien prófécia követői is a saját feladataikkal voltak elfoglalva. Lord Marcus Danien, hűséges követőivel (Sir Beric Summers, Deina, Balor Steelbolt és Vanessa Whitehill) a Határezredet készítették fel a város ostromára, miközben Cox és Nigel a Fellegvár erejének nagyjával a folyó túloldalán egy elterelő hadműveletet készítettek elő.

Keresztút-0
Aleria Cartheuze

Aleria Cartheuze

De nem csak a hősök és hadvezérek háborúja ez: a Fellegvár közönséges katonáira is kemény feladatok várnak, saját problémáikkal és nehézségeikkel nekik is meg kell küzdeniük. Így például a Grünfeld testvérek (a nőcsábász Karl és okosabb húga Ingrid), Pekka (a botva csinált varázsló) és Baba G (a Fellegvár vízszerelőjéből átvedlett katona) is arra vártak, hogy beosszák őket valami feladatra, amivel megmutathassák, ők is vannak akkora hősök mint a Fellegvár krémje. Szerencséjükre nem is kellett annyira sokat várniuk, mert Lord Iustus Cartheuze lánya, Aleria Cartheuze (aki nemrég érkezett a Fellegvárra) lecsapott rájuk és a folyón túlra egy nehéz küldetésre invitálta őket, amit boldogan el is fogadtak: a Grünfeldek hogy a mindkettőjüknek tetsző Aleriának imponáljanak, a többiek kalandvágyból.

A folyó túloldalán szembesültek vele, hogy a várakozásnál (amire eddig panaszkodtak) is van rosszabb a katonalétben: például a hóban menetelés. A fázó és panaszkodó négyesfogat azonban szerencsére talált egy parasztviskót, ahonnan eltulajdonítottak négy szamarat a gyorsabb közlekedés érdekében. Így hátasaikon futottak be az elhagyatott favágótelepre, ahol Cox felállította főhadiszállását. Itt megismerték Keresztút ostromának tervét: amíg Coxék elcsalják az Északi Kiképzőtábor erejének nagyját az erdőben egy kis fogócskára, addig keleten a Fellegvár segít bevenni Lord Iustus Cartheuze elfjeinek és Lord Oliver Lytton dragonyosainak a hidat, és Lord Danien a Határezreddel a város védtelen déli oldalát támadja meg. A csapat feladata némileg egyszerűbb volt: vigyázniuk kellett a lovakra, amiket Coxék használni fognak.

Sajnos ez az egyszerű feladat is meghaladta a csapat képességeit. Miközben azon vitatkoztak, hogy Baba melyik lóról szereljen le egy nyerget a saját szamarára, a kiképzőtáborban felriasztott Királygyík hangos üvöltése megijesztette a lovakat, amelyek eltépték kötőfékjeiket és dél felé rohantak. A csapat azonnal utánuk eredt, de kevés sikerrel. Mire az üldözésnek vége lett, két lovuk és egy szamaruk maradt, a támadás a kiképzőtábor ellen rég megkezdődött, és ők vagy egy kilométerre voltak onnan, ahol lenniük kellett.

Ekkor azonban új dicsőségek lehetőségei nyíltak meg előttük: a távolból látták, ahogy Nigelt és csapatát megtámadja egy északi járőrosztag. Nigeléknek a feladata az lett volna, hogy a Keresztúti hid felrobbantását megakadályozzák, és nélkül a támadás sokkal nehezebb lett volna. A lelkes osztag gyorsan meg is támadta az északi járőrt és legyilkolták őket, megszabadítva a sérült Nigelt, aki jobb híján magával vitte őket.

Ambushing the Bridge of Crossroads

A dicsőséges küldetés - ahogy Karl elképzelte a fejében

Keresztútba bejutva (a megszerzett északi egyenruhákban) felderítették a híd környékét. Baba és Pekka bejutottak a híd végén álló őrtoronyba, ahol egy ezredes irányította a védelmet, egy különös, Kord jelképével díszített buzogánnyal. Megfigyelték azt is, hogy egy gólem áll a hídon, és hogy az őrtorony ágyúi akár a Fellegvárban is kárt tehetnek. A földön a Grünfeld testvérek rájöttek hogy mérnökök puskaporos hordókat szerelnek a híd északi lábához, és a csata már a város túlsó felén nagyban zajlik, úgyhogy nincs sok veszteni való idejük.

A csapat gyorsan meg is támadta az egyik oldalon a hordót őrző őröket: Karlt egyetlen csapással leterítették, de Nigel, Pekka és Ingrid közösen legyűrték a két őrt és Nigel elkezdte leszerelni a hordót a helyéről. Sajnos közben a többi őr egyre közeledett és már-már legyűrték a Pekkát és Ingridet (Pekkát egyszer ki is ütötték, de Ingrid szerencsére felszedte), amikor Baba egy rövid kitérő után visszatért. Nigel és Baba a vízbe lökték a hordót, miközben Ingrid összevizezte a másikat, mielőtt egy északi puskagolyó leterítette volna. Amíg Nigel elrohant egy csónakért Pekka és Baba összeszedte elesett társaikat és a híd tövébe bújtak fedezékért, miközben az északiak tűz alatt tartották őket. Amikor fölöttük a Királygyík és északi puskások érkeztek, már minden elveszettnek tűnt és úszni kezdet a túlpart felé az életükért, de szerencséjükre észrevették, hogy a Határezred közben megérkezett, elterelve róluk a figyelmet.

A hídon és a folyón tombolt a csata: egy gólem zuhant mellettük a folyóba, miközben az őrtorony ágyúi folyamatosan lőttek, és csónakokon keltek át a Határezred katonái a folyón, miközben az égben Danien főnixe repkedett. Nigel megtalálta a csónakot amit keresett és miután kimentet egy felborult csónak katonáit a vízből, a négy botva csinált szabotőrt is kihúzták a Vérpatakból, majd észak felé vették az irányt, hogy segítsék a támadást a parton. Ekkor jelent meg a fejük fölött a Fellegvár...

Előző Epizód: At Crossroads Edit

Következő Epizód: Command and Conquer Edit